A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області

МЕТОДИКА КУБИКИ КООСА

Дата: 26.04.2023 15:27
Кількість переглядів: 25

МЕТОДИКА КУБИКИ КООСА

Для діагностики розвитку невербального інтелекту використовуються так звані кубики Кооса. Запропонована американським психологом К. КООС в 1923 році дана методика спрямована на дослідження ступеня сформованості наочно-дієвого мислення, а саме: конструктивного праксису, просторового орієнтування, уваги, комбінаторики, рівня навченості, а також вміння взаємодіяти в групі. Використовуються як для роботи з дітьми старше 5 років, так і з дорослими.

Використовуючи кубики Кооса, активізується ланцюжок розумових операцій «аналіз - генералізація - синтез».

‼️ХІД РОБОТИ

Для експерименту за даною методикою необхідна комплектація «кубики Кооса»:

16 однаково розфарбованих кубиків, кожна грань у яких має певний колір (червоний, синій, жовтий, білий, синьо-жовтий, червоно-білий);

18 карток з різними за формою і кольором схемами, які можна скласти з кубиків;

методичний посібник;

бланки фіксації результатів.

Кубики Кооса перед початком дослідження перемішують. Робота проводиться за столом. Демонструється одна з карток з картинкою, яку в точності необхідно зібрати, не намагаючись прикладати кубики до схеми, тим самим підбираючи потрібний візерунок. Якщо це тестування, а не просто заняття, оцінюється час, за яке випробовуваний справляється із завданням. На складання правильного варіанту картинки дається 5 спроб. Якщо випробуваний не справляється з п'ятої спроби, тестування припиняється.

✅ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ

Робота з кубиками Кооса передбачає послідовне зростання складності завдань. Рівні складності:

- використовувати тільки одноколірні сторони;

задіяти разом з одноколірними гранями кілька двоколірних;

- скласти картинку тільки з двоколірних граней;

виконати завдання, в яких необхідно поставити один або кілька елементів на ребро;

- задіяти ще більше елементів;

- використовувати для роботи менш симетричні схеми;

- складати картинки з великою кількістю квітів.

✅Рекомендації по виконанню з дітьми:

ТЕСТ ВЕКСЛЕРА

Вправа з кубиками Кооса входить в комплект тесту Векслера, що застосовується для оцінки рівня інтелекту.

Тест діагностує як вербальний, так і невербальний інтелект.

Вправа, яке передбачає дана методика, кубики Кооса використовує в повну силу, воно входить в невербальну частину тесту, спрощено порівняно з оригіналом: використовуються лише 9 кубиків, що мають червоні, білі і червоно-білі межі.

✔️Завдання з використанням елементів Кооса для дітей старше 8 років з імовірно зниженим рівнем інтелекту:

Скласти картинку при дитині, не показуючи її картку зі зразком. Дитина при роботі спирається тільки на зразок, складений дорослим. Для виконання вправи знадобляться 4 елементи, які потрібно покласти перед випробуваним. У разі неправильного виконання, дорослий показує правильний варіант збірки на кубиках малюка, потім знову їх перемішує. Результат виконання оцінюється в залежності від витрачених спроб: з першої спроби - 2 бали, з другої - 1 бал.

Вправа виконується незалежно від результатів першого етапу. Скласти картинку за схемою, що не демонструючи процес малюкові. Показується тільки готовий, зібраний дорослим зразок. Використовуються ті ж 4 кубика. При неправильному виконанні вправи вірний варіант складання демонструється на елементах малюкові. Одна витрачена спроба - 2 бали, дві - 1 бал. Якщо малюк не справляється з двох спроб, слід закінчити тестування.

Показати картку зі схемою і по ній при дитині зібрати з кубиків запропоновану картинку, після чого всі елементи перемішати. У разі невдачі зібрати картинку ще раз і знову зруйнувати. Після наступної невдалої спроби припинити виконання завдання. Рішення з першої спроби - 2 бали, з другої - 1 бал. Успішне вирішення завдання на 1 або 2 бали дозволяє приступити до першого завдання для дітей з нормальним рівнем інтелекту.

✔️Завдання з використанням елементів Кооса для дітей старше 8 років:

Почати слід з виконання останнього завдання для дітей, підозрюваних в зниженому інтелекті, попередньо розібравши з крихіткою кольору кубиків. У разі успішного результату додати заочно бали за виконання перших двох завдань.

У наступних чотирьох вправах поступово ускладнювати картинки, які служать взірцем виконання.

Перейти до виконання трьох завдань, де потрібно задіяти всі 9 кубиків.

Дорослій необхідно стежити за поведінкою дитини під час проходження тесту. Важливо відзначити, як дитина досліджує перший кубик, який бере в руки, скільки йому потрібно часу для його вивчення.

Примітною є також поведінкова реакція дитини: чи стає він уважним, стурбованим або нервовим. Слід зафіксувати кількість рухів, яке використовує дитина під час виконання завдання: велика кількість рухів може свідчити про те, що випробуваному важко виконати завдання.

Кожна з помилок, допущених під час виконання вправи, може виявити патологію і встановити її характер.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора