ЯК ОРГАНІЗУВАТИ ЛОГОПЕДИЧНІ ЗАНЯТТЯ ВДОМА
ЯК ОРГАНІЗУВАТИ ЛОГОПЕДИЧНІ ЗАНЯТТЯ ВДОМА
Всі Ви знаєте про важливість правильного, чіткого мовлення Ваших дітей. Розвиток мовлення впливає і на успішність навчання з інших предметів, тому в умовах вимушеного карантину просимо Вас продовжувати корекцію мовлення в домашніх умовах! На деякий час Ви будете для своїх дітей і вчителями, і психологами, і логопедами.
Для закріплення результатів корекційно-відновлювальної роботи Ваші діти потребують щоденних домашніх занять.
Перед початком занять підготуйте все, що може Вам знадобитися:
• велике настільне дзеркало, щоб дитина могла контролювати правильність виконання вправ артикуляційної гімнастики;
• настільні ігри-лото на різну тематику (те, що зараз вивчає дитина з логопедом);
• картинки із зображенням фруктів, овочів, тварин, комах, транспортних засобів тощо;
• розрізні картинки з двох і більше частин або пазли;
• пластилін та інші матеріали для ліплення, конструктор, шнурівки, рахункові палички для розвитку дрібної моторики;
• логопедичні зошити.
Основною проблемою для батьків є небажання дитини займатися вдома. Щоб подолати це, необхідно зацікавити малюка.
Важливо пам’ятати, що основною діяльністю в дошкільному віці є гра!
Всі заняття повинні будуватися за правилами гри: можна «відправитися в подорож» у Казкове королівство або в гості до Незнайка. Плюшевий ведмедик або лялька теж можуть «поговорити» з малюком. Не чекайте, що Ваша дитина буде сидіти на місці і вбирати в себе знання, які Ви їй запропонуєте. Не переживайте! Ваші старання не пройдуть дарма, і результат занять обов’язково проявиться.
Щоденно слід проводити:
• ігри для розвитку дрібної моторики;
• артикуляційну гімнастику (краще 2 рази в день);
• ігри для розвитку слухової уваги або фонематичного слуху;
• ігри для формування лексико- граматичних категорій (узагальнюючі слова, синоніми, антоніми, багатозначні слова; число, рід, відмінок). Кількість ігор: 2-3 в день, крім ігор на розвиток дрібної моторики і артикуляційної гімнастики.
Знайомте дитину з дитячою літературою! Намагайтеся прочитати маляті хоч кілька сторінок, розгляньте картинки до прочитаного тексту, опишіть їх, задайте дитині питання за текстом прочитаного. «Коли ж це все встигнути?» – запитаєте Ви. Читання книг можна відкласти на вечір перед сном. Можливо, інші педагоги вважатимуть це неправильним, адже саме у вечірній час дитина втомлена, її увага розсіяна. Перевірено! Читання перед сном стає улюбленим заняттям малюка, адже ще 15-20 хвилин можна не спати, поспілкуватися з батьками, поділитися своїми секретами.
Користуйтеся наочним матеріалом! Дітям важко сприймати слова, які не підкріплені зображенням. Наприклад, якщо Ви вирішили вивчити з дитиною назви фруктів, покажіть їх у натуральному вигляді або користуйтеся муляжами, картинками.
Говоріть чітко, повернувшись обличчям до дитини. Нехай вона бачить рухи ваших губ, запам’ятовує їх.
Не вживайте слово «неправильно»! Підтримуйте всі починання малюка, хваліть навіть за незначні успіхи. Не вимагайте від нього правильної вимови слова відразу. Краще ще раз самі повторіть зразок вимови цього слова. Не бійтеся експериментувати! Ігри можна придумувати самим. Все залежить від Вашої фантазії, бажання допомогти дитині. Можна адаптувати складні ігри (пристосувати умови гри до рівня розвитку дитини), якщо дитина не сприймає їх у тому вигляді, в якому Ви пропонуєте.