A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області

Сенсорна інтеграція

Дата: 26.04.2023 14:35
Кількість переглядів: 35

 

Сенсорна підтримка є частиною сенсорної інтеграції, яка націлена на те, аби нервова система людини отримувала інформацію від рецепторів всіх відчуттів і правильно їх інтерпретувала.

Шлях формування сенсорних систем і сенсорної інтеграції проходить кожна людина, але найчастіше саме діти з особливими освітніми потребами мають сенсорні труднощі. Тому в повсякденному житті або на корекційно-розвиткових заняття ми, як фахівці повинні забезпечити такій дитині необхідне сенсорне «живлення».

Сенсорні системи людини: 

  • тактильна (дотик);

  • пропріоцептивна (відчуття від м’язів, кісток — що відчуваємо при глибокому натиску, стисканні);

  • вестибулярна (орієнтація у просторі).

«Наприклад, для роботи з вестибулярною сенсорною системою використовують балансири, підвісне обладнання. З тактильною сенсорною системою працюють всі вироби, що мають текстуру: сенсорні кульки, сенсорні лабіринти, рельєфні елементи інших виробів. У роботі з пропріоцептивною сенсорною системою допомагають обтяжені вироби: ковдри, іграшки, еластичні панчохи для тіла, знову ж сенсорні кульки — коли йдеться не про поверхневу роботу з ними, а стискання, масажування тощо» Юлією Свиридюк, співзасновницею «Сенсорії».

Приклади сенсорної підтримки:

Сенсорна ковдра - заспокійливі тиснучі “обійми” ковдри надають глибинне відчуття захищеності, забезпечують ефект заземлення та гравітаційної впевненості. Людина відчуває повний контроль над своїм тілом, унаслідок чого розслаблюється, або, коли потрібно, концентрується.

Обтяжена сенсорна іграшка “Вуж” - завдяки своїй приємній текстурі та вазі виріб застосовується при роботі з тактильною та пропріоцептивною сенсорними системами. 

Підвіс «Диск» - з ним можна працювати над: 

  • формуванням відчуття свого тіла ;

  • гравітаційною впевненістю ;

  • координацією рухів й рівновагою ;

  • відчуттям тіла у просторі  ;

  • моторним плануванням ;

  • зорово-моторною координацією ;

  • перетином центральної лінії тіла ;

  • нормалізацією м’язового тонусу й іншими задачами.

Підвіс "Колода" - виступає помічним обладнанням, коли необхідно “підживити” вестибулярну сенсорну систему. Варіантів роботи з ним безліч і напряму залежать від поставленого фахівцем завдання в рамках занять. Можна сидіти зверху або, обхопивши руками й ногами, намагатися втриматися під конструкцією. Допомагає вивільнити надмірні емоції й енергію, тренувати власну вправність й витривалість.

Еластична панчоха для тіла “Дослідник простору” - хожий на великий мішок, виконує роль своєрідного багатофункціонального тренажера для тіла і… уяви. Щоб рухатися в Панчосі, необхідно долати опір натягнутої тканини. Це допомагає у формуванні цілісного відчуття тіла, усвідомленні власних рухів. А ще сприяє подоланню бар'єра тілесного контакту з іншою людиною. Також: - тренує м’язи; - збільшує гнучкість тіла; - виробляє cенсорну чутливість; - тренує вестибулярний апарат; - покращує координацію рухів; - розвиває уяву.

Балансувальна платформа «Сатурн» - один з інструментів для роботи з мозочком, відділом головного мозку, що відповідає за рівновагу, м’язовий тонус, координацію рухів і контроль їхньої сили, а також забезпечує реалізацію когнітивних функцій, пов'язаних із психічною активністю людини. Балансувальна платформа задіює вестибулярну й пропріоцептивну сенсорні системи, сприяє розвитку: - м’язів і суглобів тіла - крупної моторики (а при виконанні вправ на платформі — також і дрібної моторики) - балансу й рівноваги - гравітаційної впевненості - координації - уваги - відчуття схеми власного тіла.

Обіймально-стискальна машина “Сквізер” - додаткова стимуляція тисненням сприяє заспокоєнню через набуття фізичної впевненості і підвищенню рівня уваги. А лежачи між валиками, дитині буде легше й комфортніше завершити або ж підготувати завдання, що потребують більшої уваги і концентрації. Обладнання дає більше, ніж просто відчуття глибинного тиснення. Це дозволяє дітям набувати сенсомоторних навиків, досягати усвідомлення кордонів свого тіла.

Копіювальна панель "Далі" - для зацікавлення дитини, а водночас і для розвитку дрібної моторики, координації “око-рука”, візуального сприйняття стане наша копіювальна панель з поетичною назвою “Далі”. За допомогою різнокольорових маркерів сухого стирання на гладкій прозорій поверхні діти з задоволенням зможуть тренувати впевнену руку, пишучи, малюючи, відтворюючи картинки, літери й цифри.

*Фото та опис сенсорних товарів належать український виробник обладнання для сенсорної інтеграції, обладнання для ресурсних кімнат й інклюзивних класів «Сенсорія»

Веб-сайт:

https://sensoria.in.ua/

 

Інформацію відібрала та впорядкувала – фахівець ІРЦ вчитель-дефектолог Малярчук Ірина Петрівна


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора