Поради для педагогів у роботі з дітьми з порушеним слухом
У роботі з дітьми з порушеним слухом вчителі повинні дотримуватись наступних правил:
- садіть дитину за першу парту, щоб вона добре бачила обличчя вчителя, інших дітей біля дошки;
- визначте, на якій відстані учень сприймає мову розмовної гучності; яке вухо краще чує; вимагайте постійного носіння дитиною індивідуального слухового апарата;
- розмовляйте з нормальною швидкістю, не підвищуючи голос і без надмірного артикулювання;
- не розмовляйте з учнем, стоячи до нього спиною чи напроти джерела яскравого світла; вуса і борода можуть заважати дитині бачити рухи губ; губна помада може зробити губи виразнішими;
- використовуйте широковживані слова та речення; за потреби повторюйте і перефразуйте їх або демонструйте дитині, що від неї вимагають;
- вчіть дитину стежити за вашим обличчям; звертайтесь до неї на ім’я; перед тим, як що-небудь говорити дитині, впевнюйтесь, що її увага сконцентрована на вас;
- не гнівайтесь на дитину, якщо вона неправильно вимовляє слова; доброзичливо, спокійно виправте її;
- якщо дитина не знає, як сказати те чи інше слово, підкажіть їй, змушуйте повторити вірно;
- домагайтесь правильної вимови дитиною слів, фраз, жодний дефект вимови не залишайте невиправленим;
- спочатку дайте зразок правильної вимови слова; якщо дитина зробила помилку, починайте зі складу, потім підключайте його до слова, а слово – до речення;
- підтримуйте намагання дитини до спілкування з чуючими.
Інформацію підготувала фахівець (консультант) інклюзивно-ресурсного центру (вчитель-дефектолог) Малярчук Ірина Петрівна.
https://rada.info/upload/users_files/42148607/44a50d5bd4f548aacceaa5164b72c9a6.docx