Автоматизація звуків за допомогою ігрових прийомів
Автоматизація звуків за допомогою ігрових прийомів
Як зробити заняття з автоматизації звуків цікавими, різноманітними і в той же час продуктивними для дитини? Логопеди-практики часто ставлять собі це питання. Адже хочеться захопити свого вихованця, здивувати його, викликати позитивні емоції, а не просто механічно промовляти матеріал.
Пропоновані завдання направлені не тільки на автоматизацію звуку в мовленні, але і на розвиток дрібної моторики, графічних навиків, відчуття ритму у дітей.
Кнопочки. Дитина промовляє склад (слово) зі звуком, що автоматизується, натискаючи пальчиком на "кнопочку" (намальований кружок, квадрат, рибку, квітку і так далі). Скільки кнопочок - стільки повторів.
Метроном. Дитина промовляє складові ряди, слова, словосполучення під заданий логопедом ритм метронома.
Пісочний годинник. Дитина промовляє мовний матеріал, поки тече пісок в годиннику (1 або 3 хвилини).
Дзвоник. Дитина промовляє мовний матеріал з відпрацьовуваним звуком. Логопед оцінює правильну вимову дзвоном дзвоника.
Кулька. Під час вимовлення слова діти перекладають (передають з рук в руки) кульку від пінг-понгу, м'ячик.
Чарівний мотузочок. Дитина намотує мотузочок (стрічку) на пальчик, промовляючи пропозиції, чистомовки.
Лабіринт. По намальованому лабіринту (доріжці) дитина проводить пальчиком, промовляючи речення, чистомовки.
Огорожа. Діти малюють вертикальні палички з одночасним промовлянням складів, слів.
Доріжка. Діти малюють або викладають по черзі вертикальні і горизонтальні палички з одночасним промовлянням двох заданих слів.
Узори. Дитина малює (викладає) фігурки, що чергуються, з одночасним промовлянням слів. Кожна фігурка означає слово.
Суджок. Дитина прокатує ребристе кільце по пальчику, відпрацьовує мовний матеріал.
Пірамідка. Дитина нанизує кільця на стрижень пірамідки, промовляючи складові ряди, слова.
Годиннички. Дитина промовляє слово, речення стільки разів, скільки показує стрілка на годинничках.
Намиста. Дитина перебирає крупні намистини, пластмасові кульки, нанизані на волосинку, промовляючи мовний матеріал.
Рахівниці. Дитина вимовляє слово стільки разів, скільки кісточок відкладено на рахівницях, або вимовляє мовний матеріал з одночасним рухом кісточки.
Равличок. Дитина промовляє (проспівує) ізольовані звуки, склади, слова, проводячи пальчиком по спіралі будиночка - равлика.
Тихо-голосно. Дитина «проходить» доріжку з великих і маленьких геометричних фігур, промовляючи задані склади, слова. На великій фігурі говорить голосно, а на маленькій - тихо.
Пісенька. Дитина співає знайому мелодію, використовуючи замість слів склади з відпрацьовуваним звуком.
Підготувала фахівець ІРЦ- Сива О.В.