A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області

PECS - голос для дитини, яка має мовні та комунікативні труднощі

Дата: 21.02.2022 14:21
Кількість переглядів: 22

PECS (Picture Exchange Communication System)це система альтернативної комунікації шляхом обміну картинками.

За допомогою даної системи діти навчаються використовувати картинки для прохань, бажань, а в кінцевому результаті і для комунікації.

Переваги PECS:

  • Засвоєння базових функціональних навичок спілкування.
  • Стимулює розвиток усного мовлення.
  • Система, як метод візуалізації, який робить інформацію наочною, а отже, зручнішою для аналізу та осмислення.
  • Матеріали можна виготовити самостійно з мінімальними витратами) і впроваджувати без спеціального навчання.
  • Ефективність підтверджена дослідженнями.
  • Використання альтернативної комунікації знижує прояв небажаної поведінки дитини, бо дає можливість отримати необхідне.
  • Дитина легше соціалізується в колективі.

Рекомендовано використовувати альтернативну комунікацію у випадках:

  1. Якщо дитина НЕ ГОВОРИТЬ  і не може правильно попросити те, що їй необхідне. 
  2.  Якщо дитина може говорити, звертатись, але її мова зрозуміла тільки батькам. 
  3.  Якщо дитина говорить одним словом, але за рівнем розвитку і віком, вона вже мала б говорити реченнями. 

 

Володіти словниковим запасом (але не вміти його інтегрувати в мовлення, не могти попросити щось чи зініціювати якусь діяльність) - це ще не спілкування. В такому випадку PECS розширить можливості комунікації та розуміння, які є невід'ємним етапом для повноцінного спілкування. 

Навчити дитину використовувати PECS справа не з легких, вона потребує зусиль, часу, злагодженої роботи спеціалістів та батьків і чіткого дотримання інструкцій.

РECS складається з декількох фаз: а) «як» вступати в комунікацію, б) наполегливість і подолання відстані для комунікації, в) вибір потрібного зображення, г) структура речення, д) відповідь на питання е) коментування.

Доро

 В КУ «Інклюзивно-ресурсний центр» Рожищенської міської ради активно впроваджуються картки РECS, як засіб альтернативної комунікації для дітей з особливими комунікативними потребами.

Інформацію підготувала фахівець (консультант) інклюзивно-ресурсного центру  (вчитель-дефектолог) Малярчук Ірина Петрівна.

https://rada.info/upload/users_files/42148607/ec0b3cbb3e81f0bb5176bdffd7b47914.docx


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора