A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області

Вправи для розвитку

Дата: 16.02.2023 13:40
Кількість переглядів: 64

Сортування зерен

 

101_1546


 

  • Піднос

  • 4 тарілочки або суцільна тарілка з поділками

  • Одна більша миска

  • Горох

  • Кукурудза

  • Нут

  • Арахіс

Або

  • Каштани

  • Жолуді

  • Горіхи 

  •  

завдання: розсортувати зерна в кожну мисочку

контроль помилки: усі зерна мають бути розсортовані правильно.

 

 

Сортування та операції з прищепками

6a016767e07f52970b01a5118cf421970c-580wiIMG_0555TOY-110

 

Прищепки 3-4 кольорів

Ємкість для прищепок

Кольорове коло, поділене на сегменти

 

1 ємкість з вирізаними яблуками

1 ємкість з прищепками 3-4 кольорів

 

Коробка з кольоровими боками

Прищепки відповідних кольорів

 

Завдання: прищіпити прищепки відповідного кольору до яблука чи основу того ж кольору

Контроль помилки не має залишитись жодної прищепки; усі прищепки мають бути на відповідних кольорах.

 

Пересипання гречки

 

IMG_0525


 

  • Піднос

  • Дві скляні мисочки

  • Ложка

  • Гречка (посильна кількість – 8-10 ложок)

 

Завдання: пересипати гречку ложкою з миски в миску. 

Контроль помилки: на підносі не має бути жодної крупинки

 

 

 

Збивання піни

 

IMG_0539

 

  • піднос

  • рідке або натерте мило

  • віничок

  • миска

  • шматка

 

Завдання: капнути краплю мила, долити трохи води, збивати віничком до утворення піни, вилити піну, помити мисочку, все протерти шматкою, шматку на сушку

Контроль помилки: поява піни

 

Чищення дзеркала

 

90a707d74f2eb9f180e8548b60fb1a9c

 

  • піднос

  • дзеркало

  • спрей, мило

  • ганчірка – мікрофібра у мисочці

 

Завдання: пшикнути спрей на дзеркало, протерти його ганчіркою.

Контроль помилки: чисте дзеркало.





 

Натирання мила

 

35c87f92d0199c600a385839d48e72cd

 

  • піднос

  • маленька терка

  • мило

  • мисочка

 

Завдання: натерти мило на терці

Контроль помилки: натерте мило

ПЕРЕСИПАННЯ ЗЕРЕН 

(з глечика в глечик)

ВІК:  з 2,5 років.

МАТЕРІАЛ: піднос, два глечики однакового розміру і кольору: один з них наполовину наповнений зернами.

ПРЯМА МЕТА: навчитися пересипати зерна з однієї посудини в іншу. 

НЕПРЯМА МЕТА: розвиток координації рухів, концентрації, виховання самостійності, підготовка до письма.

Диспозиція: на підносі один проти одного стоять два глечики: справа – наповнений зернами, зліва – порожній глечик.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ МАТЕРІАЛУ

1. Запропонувати дитині: “Я покажу тобі, як пересипають зерна з одного глечика в другий”.

2. Пальцями правої руки обхопити ручку правого глечика, наповненого зернами.

3. Відірвавши глечик від підноса, утримувати його на певній висоті деякий час, підтримуючи лівою рукою.

4. Перенести правий глечик вліво так, щоб його носик опинився над шийкою порожнього глечика.

5. Різким легким рухом нахилити правий глечик і повільно почати пересипати зерна.

  1. Надавши можливості дитині почути звук зерна, що сиплеться, легким рухом перевести глечик у положення, при якому зерна не висипаються. Дитина може послухати тишу.

  2. Потім пересипати зерна, що залишились, з правого глечика в лівий.

  3. Порожній глечик повернути у вихідне положення.

  4. Якщо немає розсипаних на підносі зерен, поміняти глечики способами, які описані в попередній вправі “Пересипання ложкою”.

ПОДАЛЬШІ  ВПРАВИ:

– пересипання в декілька ємкостей з рівномірним розподілом зерен;

– пересипання зерен різних розмірів;

– пересипання зерен з різних ємкостей.

КОРИГУВАННЯ ПОМИЛОК:

– розсипані зерна.

РОЗШИРЕННЯ СЛОВНИКА: глечик, розсипати, пересипати, нахиляти, порожній, повний, шийка глечика, носик глечика, ручка глечика, назви зерен.

ОСОБЛИВИЙ ІНТЕРЕС:

– звуки, які дають зерна при пересипанні;

  • ефект порожньої-повної ємкості.



 

ПЕРЕЛИВАННЯ ВОДИ

(з глечика у глечик)

ВІК:  з 3-х років.

МАТЕРІАЛ: піднос прямокутної форми з ручками, два невеликих однакових глечики з порцеляни чи скла, згорнута учетверо серветка.

ПРЯМА МЕТА: навчитися переливати воду.

НЕПРЯМА МЕТА: розвиток координації рухів, уваги, пам’яті, знайомство з властивостями рідини, підготовка до письма.

Диспозиція: на підносі стоять обидва глечики під кутом приблизно 1100 один до одного, їх ручки повернені до працюючих. Лівий глечик порожній, правий – на половину об’єму заповнений водою. Серветка лежить між глечиками.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ МАТЕРІАЛУ

1. Запропонувати дитині познайомитися з переливанням води; показати, як відносять на робоче місце матеріал. Розташуватися з дитиною за столом.

2. Обома руками взяти піднос за ручки і перенести до себе, тихо ставлячи його паралельно краю стола.

  1. Лівою рукою зняти згорнуту серветку і покласти її поруч з підносом (з лівого боку).

  2. Підняти праву руку так, щоб дитині було добре видно долоню (пальці виправлені, великий палець направлений догори).

  3. Підігнути до долоні пальці, які не увійдуть в ручку глечика; звернути увагу дитини на вільні пальці.

  4. Обхопити вільними пальцями ручку глечика, опускаючи великий палець на ручку.

  5. Підняти глечик і утримувати його нерухомо на невеликій від підноса висоті, притримуючи нижню частину лівою рукою.

  6. Двома руками глечик з водою перенести до порожнього глечика таким чином, щоб носик його опинився над шийкою порожнього глечика.

  7. Повільно нахиляти глечик доти, доки не потече вода.

  8.  Нахилити глечик різкіше, вода потече в порожній глечик доти, доки не витече повністю.

  9.  Зафіксувати глечик і чекати, поки відірветься остання крапля, після чого перевести його у вертикальне положення.

  10. Відірвати ліву руку від нижньої частини глечика і взяти нею згорнуту серветку. Піднести серветку до носика глечика, промокаючи краплі води, що залишились. 

  11. Покласти серветку на місце.

  12. Опустити глечик на піднос.

  13. Оглянути глечики, звертаючи увагу дитини на те, що тепер правий глечик порожній, а лівий – наповнений водою.

  14. Підняти правий порожній глечик, оглядаючи його. Якщо під час виконання вправи розливалася вода і дно глечика вологе, лівою рукою взяти серветку і промокнути дно глечика. Після цього глечик поставити на стіл за підносом.

  15. Перекласти серветку в праву руку, лівою рукою підняти повний глечик і промокнути дно. Глечик поставити на стіл.

  16. Оглянути піднос і промокнути серветкою краплі води на ньому.

  17. На сухий піднос перенести глечики: наповнений ставиться справа, порожній – зліва.

  18. Повернути глечики на підносі у вихідне положення.

  19. Покласти серветку на місце; якщо вона волога, замінити її.

  20. Запропонувати дитині повторити вправу: “Ти так уважно спостерігала, як я це роблю, спробуй тепер сама”.

  21. По закінченню роботи матеріал повернути на місце.

ПОДАЛЬШІ ВПРАВИ:

– переливання води за допомогою лійки у посудини однакової форми;

– переливання води за допомогою лійки і мірного стакана в посудини різної форми.

КОРИГУВАННЯ ПОМИЛОК:

– розлита вода;

– за допомогою мірного стакана.

РОЗШИРЕННЯ СЛОВНИКА: глечик, серветка, лити, переливати, витирати, дзюрчати, крапля, порожній, повний.

ОСОБЛИВИЙ ІНТЕРЕС:

– дзюрчання води;

– остання крапля.

 

ПЕРЕЛИВАННЯ ВОДИ 

(через лійку)

ВІК:  з 3-х років.

МАТЕРІАЛ: піднос, три скляні пляшечки однакового розміру з позначками, глечик, лійка, ганчірка.

ПРЯМА МЕТА: навчитися переливати воду з однієї посудини в іншу за допомогою лійки.

НЕПРЯМА МЕТА: розвиток координації рухів, концентрації, орієнтування в оточуючому світі, уточнення знань про властивості води.

Диспозиція: три скляні пляшечки з позначками стоять зліва-направо одна за одною у верхній лівій частині підноса; глечик з водою знаходиться в правій частині, лінійка в нижній лівій частині, ганчірка – в нижній частині підноса між лійкою і глечиком.

ПРЕЗЕНТАЦІЯ МАТЕРІАЛУ

  1. Запропонувати дитині: “Я покажу тобі, як переливають воду за допомогою лійки”.

  2. Взяти правою рукою лійку і вставити її в першу (крайню ліву) пляшечку, підтримуючи пляшечку лівою рукою.

  3. Пальцями правої руки обхопити ручку глечика і підняти його над підносом, притримуючи лівою рукою.

  4. Перенести глечик вліво, щоб носик глечика опинився над лійкою.

  5. Різким рухом нахилити глечик. Вода ллється через лійку в пляшку. Можна притримати лійку за краї лівою рукою.

  6. Надавши можливості дитині почути звук води, що ллється, легким ривком перевести глечик у положення, при якому вода не ллється і чекати, поки вся вода лійки виллється у пляшечку.

  7. Потім повільно долити з глечика воду до рівня позначки, контролюючи, щоб через лійку в пляшку був налитий потрібний об’єм води.

  8. Коли у пляшці вода досягне рівня позначки, перевести глечик у вихідне положення.

  9. Лівою рукою взяти з підноса ганчірку і витерти з носика глечика краплі води, що залишились.

  10. Покласти ганчірку на місце і поставити глечик на піднос.

  11. Правою рукою вийняти з пляшечки лійку, притримуючи пляшечку лівою рукою.

  12. Лівою рукою взяти з підноса ганчірку і протерти лійку. 

  13. Покласти ганчірку на місце і вставити лійку в другу пляшечку.

  14. Далі діяти так само, як з першою пляшечкою.

  15. Коли всі пляшечки наповнені водою до рівня позначок, вийняти лійку з останньої пляшечки і протерти. Покласти лійку зліва на піднос.

  16. Якщо розлито багато води, витерти спочатку дно посудин, виставити їх на стіл сухими, а потім витерти піднос.

  17. Коли показ вправи закінчено, запропонувати дитині повторити.

КОРИГУВАННЯ ПОМИЛОК:

– розлита вода;

– за допомогою мірного стакана.

РОЗШИРЕННЯ СЛОВНИКА: лійка, пляшечка, позначка, лити, переливати, крапля, витирати, насухо, порівну.

ОСОБЛИВИЙ ІНТЕРЕС;

– дзюрчання води;

– контроль за переливанням води з лійки у пляшечку з тим, щоб вода не переливалася через край лійки, а також, щоб рівень води в пляшці не перевищував рівня позначки;

  • остання крапля.

  •  

    Перенесення води губкою

    - піднос
    - два пластикових контейнери
    - губка
    - ганчірка
    Завдання: набрати в контейнер води до поділки, вмочити губку, перенести губку в сусідній
    контейнер, стиснути губку.
    Контроль помилки: перенесена вода, порожній один контейнер, сухий піднос

    Розливання води спринцівкою

    - склянка з водою
    - спринцівка
    - контейнер для льоду
    - шматка
    Завдання: спринцівкою наповнити кожну комірку водою. (Води має бути стільки – скільки
    поміститься в усі комірки)
    Контроль помилки: наповнені усі комірки, порожня склянка.

    Пересіювання

    - піднос
    - більша мисочка
    - змішані манка та зерна кукурудзи
    - 2 менші мисочки
    - ситечко
    - ложка
    Завдання: насипати ложкою у ситечко суміш над порожньою мисочкою, потрусити, щоб
    висипалась манка, зерна висипати в іншу мисочку.
    Контроль помилки: розділена манка та зерна.

    Перекладання м’яких деталей

    - піднос
    - дві скляні мисочки
    - щипці
    - кубики з губки
    Завдання: щипцями перенести усі кубики в іншу мисочку
    Контроль помилки: перенесені кубики.

    Виловлювання корків

    - піднос
    - велика миска з водою
    - корки або тенісні м’ячики
    - ситечко
    - мисочка
    Завдання: висипати корки у воду, вибирати по одному ситечком з води, складати в мисочку
    Контроль помилки: виловлені усі корки, сухий піднос

    Вправа з ножицями

    - коробочка з низьким бортиком
    - ножиці
    - заготовки для різання
    Завдання: порізати усі заготовки для різання
    Контроль помилки: правильно порізані заготовки

Підготувала фахівець ІРЦ -Сива О.В.

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора