Види ігор для дітей
Гра - провідна діяльність більшості дітей.
В теперішній час, нам як педагогам, батькам потрібно навчитися розвантажувати дітей, заспокоювати та продовжити розвивати наскільки це можливо в сучасних умовах.
У сьогоднішньому дописі пропонуємо ідеї різних видів ігор для дітей — аудіальних, вербальних, «тихих», рухливих, настільних та багатьох інших. Ці ігри здатні не просто відволікти дитину від навчання, поліпшити її настрій, але й всебічно розвивати її.
Аудіальні ігри - це ті ігри у яких потрібно слухати, розмовляти, співати, називати.
Вербальні ігри - це це самостійне створення дітьми ігрового задуму і сюжету гри на основі знайомих дітям художніх творів, тобто творча інтерпретація змісту декількох знайомих дітям казок, оповідань тощо. До вербальних творчих ігор належать сюжетно-рольові ігри, театралізовані, режисерські та ігри-небувальщини. Особливе місце серед інших посідають ігри, що створюються самими дітьми. Їх називають творчими, оскільки ігрова діяльність має яскраво виражений самодіяльний і творчій характер.
«Тихі» ігри - формування образного мислення, розвиток усного мовлення, уміння виділяти істотні ознаки об’єктів;зняття емоційного напруження та вміння працювати в команді;контроль власних емоцій і структурування висловлювань;формування позитивного настрою, запам’ятовування важливої інформації;розвиток навичок усного та писемного мовлення;формування символічного та критичного мислення.
Рухливі ігри - розвивають діяльність серцево-судинної, дихальної та інших систем організму, збуджують апетит і сприяють міцному сну, задовольняють потребу організму дитини в русі, сприяють збагаченню її рухового досвіду.
Настільні ігри - сприятливо впливають на емоційний та розумовий розвиток дітей. Під час гри навчання проходить у комфортній та природній для дітей ігровій формі. З допомогою настільних ігор діти не лише покращують свої математичні навики, але й опановують важливі соціальні якості - вчаться правильно оцінювати свої можливості та прогнозувати майбутні дії, розуміти і дотримуватись правил, відчувати відповідальність за свої вчинки, долати невдачі та чесно перемагати.
Підготувала фахівець (консультант) ІРЦ (вчитель-дефектолог) Малярчук І. П.