A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області

Вказівний жест

Дата: 22.02.2023 12:04
Кількість переглядів: 206

Вказівний жест 

Сьогодні ми обговоримо, що це за жест, навіщо він потрібен, коли в нормі має з'явитися, причини його відсутності, та як можна його сформувати.

Вказівний жест це спосіб невербального спілкування дитини з навколишнім світом.

Він є передумовою появи мовлення і використовується для спрямування власної уваги чи уваги інших людей на будь-який об'єкт.

Існують два типи вказівних жестів - імперативний (вказівний жест з метою отримання бажаного «Я хочу печиво») і декларативний (вказівний жест з метою привернути увагу співрозмовника «Дивись, печиво!»).

Вказівний жест з'являється приблизно у 1 рік.

У 9 місяців по відношенню до близько розташованих об'єктів. У 12-13 місяців вже для привернення уваги інших людей до об'єктів далеко.

Вказівний жест є передумовою появи перших слів. Первинна функція вживаного слова зводиться до вказівки. Відсутність вказівного жесту до 1-1,5 дає привід звернути увагу на психо-мовленнєвий розвиток дитини

Причини здійснення вказівного жесту:

1. Моторна складова (дитина не може зімітувати простий рух пальцями-м'язовий тонус)

2. Психо-мовленнєва складова (дитина не розуміє навіщо і в якій ситуації його потрібно використовувати)

Формувати вказівний жест потрібно самостійно шляхом складання пальчиків дитини своєю рукою, та її вказівним пальцем показувати на предмети та обов'язково вимовляти їх.

Поступово зменшуйте фізичну підказку і робіть паузи, щоб дитина мала можливість спробувати жест самому. Важливо, щоб дитина навчилася використовувати вказівний жест повністю самостійно.

Як же допомогти дитині її сформувати?

1. Пальчикова гімнастика

2. Натискати вказівним пальцем на кнопки, дзвіночки,поп-іт,жабки,які стрибають...

3. Малювати пальчиковими фарбами

4. Ігри з пальцеходами та ін.

5.Практикуйте навчання під час їжі. Пропонуйте дитині на вибір те, що вона любить, та їжу, яка їй зовсім не подобається. Сенс у тому, що дитина отримує ту їжу, на яку вона вказує пальцем.

Дуже важливо не робити таке навчання «нудним» – це має бути гра, веселий досвід для вас обох!

Пам'ятайте! вказівний жест – важливий етап в онтогенезі розвитку дитини!!!


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора