Формування навичок
Основні навички - це навички, які забезпечують комфортні умови або здатність до самообслуговування. Якщо простіше, то це навички пов’язані з харчуванням,побутом, одягом та особистою гігієною.
Формування усіх навичок є поетапне, в нормі вони формуються без зайвих зусиль.
В якому порядку формувати основні навички у дітей?
1.Побутові.
2.Комунікативні.
3.Соціальні.
4.Академічні.
З цього ми бачимо, що академічні (навчальні: читання, письмо, математичні вміння (відповідно до віку дитини і освітньої програми)) навички формуються в останню чергу. Вони залежать від вище перерахованих.
Розвиток будь-якої дитини, формування усіх її навичок і вмінь відбувається у певній закономірності. Наочним прикладом є піраміда навчання М. Вільямса та С. Шеленбергера
Для успішного навчання, передусім, необхідний фундамент піраміди – це здоровий організм людини.
Немає навчання без роботи мозку. Тому в основі піраміди – адекватна робота центральної нервової системи.
Звісно, кожні батьки хочуть, щоб їхня дитина була найрозумніша, найкраща, най-най-най у всіх сферах її життя! Але це не означає, що вона опанує все чого хочуть батьки. Головне розвивайте вашу дитину зважаючи на сензитивні періоди та зону найближчого розвитку.
Адже набагато важливіше, коли дитина зможе попіклуватися про себе в побуті, не розгубитися в соціумі, встановлювати дружні (чи інші) стосунки з людьми і при цьому бути щасливою.
Підготувала фохівець ІРЦ-Малярчук І.П.