A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Комунальна установа "Інклюзивно-ресурсний центр" Рожищенської міської ради Луцького району Волинської області

Позитивне підкріплення поведінки - що це таке?

Дата: 06.03.2023 11:20
Кількість переглядів: 60

 

Позитивне підкріплення: як воно впиває на дитину?

Позитивне підкріплення поведінки - що це таке?

Це система винагород, що стимулює бажану поведінку дитини. Також це дає їй зрозуміти, що ви цінуєте її зусилля, звертаєте увагу на перемоги, а не невдачі.

 

Ось основні особливості:

 

  • Це може посилити поведінку: Позитивним підкріпленням є досягнення того, що бажана поведінка повторюється частіше, крім того, що вона закріплюється.

  • Використовуйте приємні нагороди: Позитивні подразники - це ті, що отримуються шляхом позитивного підкріплення. Наприклад, заохочення та мотивація слів, нагород, таких як якийсь подарунок або добрі жести, щоб мотивувати того, хто здійснює бажану поведінку.

  • Його слід використовувати належним чином: Позитивне підкріплення повинно застосовуватися в конкретних випадках і в ситуаціях, які цього дійсно вимагають. Поведінка повинна бути підкріплена позитивним стимулюючим стимулом для того, хто застосував її на практиці. Таким чином, буде створено правильну асоціацію, і це позитивне підкріплення завжди має бути надано після здійснення такої поведінки.

 

Є декілька способів позитивного підкріплення:

 

Матеріальна винагорода – гроші, цукерки, особлива їжа, іграшки. Наприклад, батьки кажуть: “Спочатку ти складемо вкладку, а потім візьмемо ведмедика”.
 

Діяльність, від якої дитина отримує задоволення, приємні відчуття – перегляд улюбленого мультика, прогулянка з друзями, відвідування зоопарку.
“Ти закінчиш домашню роботу, а потім ми подивимося мультик”.

 

Увага та схвалення з боку дорослих.
“Я пишаюсь тобою!”
“Ти так далеко стрибаєш!”

 

Фізичний контакт — обійняти, погладити по голові, аплодувати, показати.

 

Психологи вважають, що позитивне підкріплення більш ефективне, ніж негативне (напр. насварити, присоромити, забрати телефон або покарати іншим чином). В такому випадку дитина намагається уникати покарання, а не змінити поведінку, може брехати, приховувати інформацію. Встановлено, що позитивне підкріплення і прискорення надихають ріст індивіда, тоді як негативне підкріплення і покарання виховують незрілість людей і, отже, згубно впливають на всю організацію.

 

А як щодо фізичних покарань?
 

  • шкідливі як фізично, так і емоційно, призводять до травматизації дитини;

  • не допомагають дитині розвинути самоконтроль;

  • моделюють і схвалюють агресивну поведінку, яку дитина наслідує;

  • вчать, як не можна поводитись, але не тому, як треба;

  • ранять, провокують гнів і протистояння, можуть збільшити страх щодо дорослих;

  • батьки можуть відчувати провину після покарання;

  • заборонені законодавством України.

  •  

Використані джерела:

1.https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0%B5%D0%BE%D1%80%D1%96%D1%8F_%D0%BF%D1%96%D0%B4%D0%BA%D1%80%D1%96%D0%BF%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%BD%D1%8F

2. https://uk.economy-pedia.com/11040282-positive-reinforcement

3. https://www.facebook.com/hhcukraine/posts/4532228800154052/

Підготувала фахівець (консультант) інклюзивно-ресурсного центру (вчитель-дефектолог) – Малярчук І.П.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора