ТРИВОЖНІ ПРОЯВИ В ПОВЕДІНЦІ ДИТИНИ
Дата: 20.05.2022 11:04
Кількість переглядів: 26
ПРОЯВИ В ПОВЕДІНЦІ, ЯКІ МОЖУТЬ СВІДЧИТИ ПРО НАЯВНІСТЬ В ДИТИНИ РОЗЛАДІВ АУТИСТИЧНОГО СПЕКТРУ:
- не використовує вказівний жест після року або ж він з’явився вже після 3-х років;
- не розуміє вас, не реагує на ваші прохання, наче не чує;
- не реагує на своє ім’я;
- не дивиться вам в очі;
- не цікавиться іншими людьми чи дітьми, ніби перебуває у власній бульбашці;
- не помічає вас, коли ви знаходитесь у кімнаті;
- не використовує вказівний жест, коли хоче взяти якусь річ, а бере руку дорослого, аби той взяв предмет, чи кричить, підходячи до бажаної речі;
- не грає у сюжетно-рольові ігри, не імітує процеси;
- не цікавиться іграшками чи використовує їх не за прямим призначенням, наприклад, складає з них пірамідку чи виставляє їх у ряд; грає з крупами, пересипаючи їх з баночки в баночку, камінчиками, складаючи їх в купки, чи дверцятами меблів, нескінченно закриваючи та відкриваючи їх;
- тривалий час грається, лежачи на підлозі;
- розгойдується, сидячи на одному місці, не звертаючи ні на що увагу;
- ходить навшпиньках;
- перебірлива у їжі, віддає перевагу продуктам певного кольору, консистенції чи форми;
- надмірно лякається гучних звуків та закриває вуха;
- складно опановує нові навички, як-от привчання до горщика, тримання ложки тощо;
- супроводжує банальні гігієнічні процедури на кшталт чищення зубів чи підстригання нігтів гучними істериками та бурхливим опором;
- схильна до «ритуальної» поведінки, наприклад, одягає лише одну конкретну футболку і не дає з себе її зняти;
- не посміхається у відповідь;
- наче не чує певних звуків, як-то сигнал автомобіля чи нявкання кота, але реагує на своє ім’я;
- має стійкий інтерес до предметів, яких маленькі діти зазвичай не цікавлять (наприклад, носить з собою ліхтарик чи кулькову ручку);
- вимовляє букви, цифри чи слова з телевізійних мультфільмів, але не може використовувати слова, аби про щось попросити;
- не усвідомлює небезпеку, не розуміє заборон (вибігає на проїзну частину всупереч зауваженням, стрибає з висоти), здається, ніби дитина не відчуває болю;
!!! Якшо хоча б із пунктів характерний для вашої дитини, слід звернутися за консультацією до спеціалістів, записатися на комплексну психолого-педагогічну оцінку розвитку особи, пройти повне обстеження щоб якомога раніше розпочати корекційну роботу з подолання наявних труднощів в розвитку дитини !!!