Таблиця для оцінки розвитку дітей до 3-х років «Червоні прапорці»
Сфера розвитку |
6-8 місяців |
9-11 місяців |
12-17 місяців |
18-23 місяці |
2 роки |
3 роки |
«Червоний прапорець» у будь-якому віці |
Соціально-емоційна сфера |
Дитина Не посміхається або кричить у відповідь до батьків |
Дитина Не ділиться радістю з іншими за допомогою контакту очима або виразу обличчя |
Не помічає когось нового з присутніх.
Не грає в ігри «у парі» (наприклад, котити м’яч один одному) |
У дитини відсутній інтерес до гри і взаємодії з іншими дітьми |
Коли грається іграшками, прагне вдарити, впустити і кинути їх, а не використовувати за призначенням |
Дитина Не цікавиться сюжетними іграми або іграми з іншими дітьми. Труднощі у розумінні та зауваженні почуттів своїх та інших (щасливий, сумний) |
Дитина не досягнула вказаних етапів розвитку
Серйозне занепокоєння батьків
Слабка взаємодія з батьками або іншими дітьми
Відсутність реакції на звукові або візуальні подразники
Сила або точність в руці відрізняються між правою та лівою частинами тіла
Рухи вільні та гнучкі (низький тонус) або ж жорсткі та напружені (високий тонус)
Значна втрата навичок |
Відсутній чи обмежений контакт очима з батьками |
|||||||
Комунікація |
Не белькоче |
Не жестикулює (вказуючи, показуючи, розмахуючи)
Не використовує белькотання з 2-х складів (га-га, ма-ма) |
Не продукує фрази, що звучать як говір
Не реагує на знайомі слова |
Немає чітких слів
Не розуміє короткі запитання (наприклад «Де м’яч?») |
Знає менше 50-ти слів
Не складає слова разом («Штовхни машину») Більшість зі сказаного дитиною не зрозуміло |
Мовлення дитини важко зрозуміти
Не використовує прості речення («Велика машина поїхала») |
|
Дрібна моторика й пізнання |
Не тягнеться і не тримає (захоплює) іграшки
Руки часто стиснуті, напружені |
Не в змозі утримувати або відпускати іграшки
Дитина Не може перекладати іграшку з однієї руки в іншу |
Більша частина харчування – це рідка їжа або пюре. Не може жувати тверду їжу Не в змозі брати невеликі предмети, використовувати вказівний і великі пальці |
Не тримає олівець або не малює каракулі
Не намагається складати вежі з кубиків |
Немає інтересу до навичок самообслуговування (одягання, їжа, умивання і т. д.) |
Труднощі з навичками самообслуговування (наприклад, їжа, одягання і т. д.) Важко маніпулювати маленькими предметами (бісер, бусинки, лего) |
|
Загальна (велика) моторика
|
Не повертається
Не утримує голову і плечі, лежачи на животі |
Не сидить без підтримки Не пересувається (по-пластунськи або на 4-х) Не тримає вагу тіла на ногах, коли дорослі підтримують |
Не повзає на карачках або не пересувається на сідницях Дитина не хоче стояти, не стоїть тримаючись за меблі |
Не намагається ходити без підтримки
Не стоїть самостійно |
Дитина Не може бігати Не може ходити по сходах, тримаючись Не в змозі кинути м’яч |
Бігає з порушенням координації Не може ходити по сходах Не може штовхнути ногою чи кинути м’яч Не може підстрибнути на двох ногах разом |