МОЗОЧКОВА СТИМУЛЯЦІЯ НА БАЛАНСУЮЧІЙ ДОШЦІ БІЛЬГОУ
МОЗОЧКОВА СТИМУЛЯЦІЯ НА БАЛАНСУЮЧІЙ ДОШЦІ БІЛЬГОУ
Мозочковая стимуляція - це набір лікувально-профілактичних і реабілітаційних методик, спрямованих на стимуляцію роботи головного мозку і мозочка.
Мозочок - самий швидкодіючий в мозку механізм, адже в ньому міститься 50% всіх нейронів мозку. Саме тому він так швидко переробляє будь-яку інформацію, що надходить з інших відділів мозку і задає темп роботи мозку в цілому. Мозочок - це диспетчер нашого мозку. Він пов'язаний з усіма частинами нашого мозку і переробляє всю інформацію від органів чуття, яка надходить у мозок. На основі цієї інформації мозочок проводить корекцію рухів і поведінки.
Але мозочок відповідає не тільки за координацію рухів, регуляцію рівноваги і м'язового тонусу, а й за регуляцію емоцій та уваги, а також за розвиток розумових здібностей.
В основі програми мозочкової стимуляції лежить система тренувань на особливому тренажері - балансувальній дошці. Заняття нагадують лікувальну фізкультуру: стоячи на балансувальній дошці, дитина виконує завдання інструктора, наприклад, обмінюючись з інструктором м'ячем, називає букви алфавіту, домашніх і диких тварин тощо.
Ці завдання спрямовані на синхронізацію рухових і пізнавальних навичок, розвиток зорово-моторної координації. Для кожної дитини розробляється індивідуальна програма, при цьому враховується вік, її можливості та особливості.
Показання
Мозочкова стимуляція націлена на прискорення розвитку мови, поліпшення концентрації уваги, нормалізацію поведінки і, як наслідок, на вирішення проблем з успішністю в школі.
Мозочкова стимуляція допомагає поліпшити сприйняття дитиною усної і письмової мови, розвинути навички читання, математичні здібності, стимулювати розвиток пам'яті.
Метод мозочкової стимуляції рекомендований особам з наступними проблемами:
- дітям з алалією;
- дітям з розладами аутистичного спектру;
- для дітей з ДЦП;
- при порушеннях уваги у дітей, гіперактивності;
- затримках мовного розвитку;
- поведінкових порушеннях;
- порушеннях ходи;
- порушеннях постави;
- порушеннях моторики;
- порушеннях роботи вестибулярного аппарату;
- порушеннях координації рухів та інші.
За допомогою вправ на балансуючій дошці поліпшуються такі навички, як:
- сприйняття усного та писемного мовлення;
- механічне читання;
- математичні обчислення;
- розвиток пам'яті;
- фізичні здібності і координація;
- балансування;
- загальна моторика рухів;
- усвідомлення схеми власного тіла;
- концентрація уваги.
Завдяки вправам на балансирі, мозочкова стимуляція значно підвищує ефективність корекційних занять. У короткостроковій перспективі досягаються хороші результати в поліпшенні мови, успіхи в навчанні та поведінки дитини.
Методики мозочкової стимуляції, частиною яких є заняття з балансуючою дошкою, активізують розвиток мови, покращують здібності: читання, математики, рукописи, мислення, пам'яті (короткочасної і довготривалої).
І так вправи на балансирі
Стоячи на поверхні дошки балансира, яка, укріплена на округлої основі, необхідно балансувати, намагаючись утримати рівновагу. І в такому балансуючому положенні дитині необхідно виконати різні вправи.
На поверхні балансуючої дошки є спеціальна розмітка, а кут нахилу платформи можна регулювати за допомогою рокерів, які змінюють радіус від 5 до 50 градусів. Кут нахилу впливає безпосередньо на зміну рівня складності вправ.
Заняття можна починати у віці 3-4 років, тривалість занять - 30 хвилин.
Індивідуально підібрані захоплюючі та пізнавальні завдання дуже подобаються дітям будь-якого віку. Вони із задоволенням відвідують заняття на балансуючій дошці Більгоу.
Заняття на балансирі доставляють дітям відверте задоволення, не викликаючи ні страху, ні боязні виконання завдань. Такі заняття не тільки корисні, але і цікаві.
Підготувала: Ходимська Н.В.
Фахівець інклюзивно-ресурсного центру
(вчитель-реабілітолог)